Hyvät kotisivut eivät ole vain näyttäviä, vaan niistä on oikeasti hyötyä yrityksellesi. Kotisivujen tarkoitus on tuoda asiakkaita, niin uusia kuin vanhoja, ja auttaa pitämään heidät sitoutuneina. Uudet asiakkaat houkutellaan palveluistasi kiinnostuneiksi, ja nykyiset saadaan pysymään tyytyväisinä.
Jotta voit kehittää sivujasi tehokkaasti, tarvitset analytiikkaa. Esimerkiksi Google Analytics on loistava työkalu, jolla näet, kuinka monta kävijää sivuillesi tulee ja mitä he siellä tekevät. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, miten muutokset kotisivuilla tai mainoskampanjoissa vaikuttavat. Seuraa aktiivisesti kävijämäärien kehitystä ja opi tuntemaan kohderyhmäsi paremmin. Kotisivujen ylläpito on jatkuvaa työtä.
Kun olet miettinyt, kenelle palveluitasi tarjoat ja mitä haluat sivuiltasi saavuttaa, on aika keskittyä hakusanoihin. Ne ovat niitä sanoja, joilla haluat yrityksesi löytyvän hakukoneista. Googlen Keyword Planner on hyvä työkalu avainsanojen selvittämiseen, tai voit teettää avainsanatutkimuksen. Hyvillä hakusanoilla voit kirjoittaa sisältöä, joka paitsi parantaa näkyvyyttäsi, myös tuo oikeat asiakkaat sivuillesi.
Blogi on mainio tapa lisätä sivustosi sisältöä pikkuhiljaa ja hyödyntää juuri niitä hakusanoja, joita asiakkaasi etsivät. Se myös sitouttaa kävijöitä ja saa heidät viihtymään sivuillasi pidempään – tämä on Googlelle merkki siitä, että sivustosi on hyödyllinen, mikä puolestaan nostaa sinut korkeammalle hakutuloksissa. Blogi on siis loistava lisä sisältöstrategiaan ja hakukoneoptimointiin.
Moni turhautuu aluksi, kun sivut eivät heti näy hakutulosten kärjessä. Tämä on täysin normaalia. Hakukoneoptimointi vaatii pitkäjänteistä työtä ja jatkuvaa sivuston kehittämistä, kuten blogin kirjoittamista ja sivujen päivittämistä. Kilpailu näkyvyydestä on kovaa, mutta sinnikkäästi tekemällä tuloksia alkaa vähitellen näkyä. Muista, että myös kilpailijasi tekevät jatkuvasti töitä parantaakseen omaa näkyvyyttään – sitkeys palkitaan!
Kotisivujen sisältö on tärkeää, mutta ulkonäkö on se, mikä houkuttelee kävijän jäämään. Mieti, milloin viimeksi innostuit surffailemaan verkkosivulla, joka oli sekava tai visuaalisesti tylsä? Sivustosi tulisi olla selkeä, houkutteleva ja helppokäyttöinen, jotta kävijät viihtyvät siellä pidempään. Googlekin arvostaa tätä, sillä sivustot, joilta poistutaan nopeasti, putoavat hakutuloksissa. Muista kuitenkin, että kotisivujen ulkonäön täytyy olla ensisijaisesti asiakkaiden mieleen, ei pelkästään omasi.
Tsemppiä kotisivujen rakentamiseen! Jos kaipaat apua tai neuvoja, älä epäröi ottaa yhteyttä – me autamme mielellämme. Hyvin suunnitellut ja toteutetut kotisivut ovat investointi, joka maksaa itsensä takaisin asiakkaiden muodossa.
Piditkö lukemastasi? Tilaa Katican uutiskirje, niin saat kerran viikossa tuoreita vinkkejä ja ajankohtaisia uutisia digitaalisen markkinoinnin maailmasta suoraan sähköpostiisi! Liity mukaan ja pysy askeleen edellä kilpailijoita.
Voit tilata, pyytää tarjouksen tai kysellä lisää palveluistamme alla olevan lomakkeen kautta.
"*" näyttää pakolliset kentät
Kaarina | Turku | Varsinais-Suomi
Y-tunnus: 3171430-5
Tietosuojaseloste/Evästeet