Yrityksen huonot kotisivut

Onko kotisivusi tai verkkokauppasi kunnossa?

Saamme nykyään paljon markkinointiviestejä ja erottautuminen muiden yrittäjien joukosta on vähintään haasteellista. Pelkästään tuotteilla tai palveluilla erottautuminen on vaikeaa, sillä totuushan on, että monilla yrityksillä on hyviä tuotteita ja palveluita. Mutta huomaatko kuinka itsekin näet mainostulvan seasta ne sinulle tunnetut merkit? Heillä on tunnistettava brändi, hyvät tuotteet tai palvelut sekä uskottavuus kunnossa.

Ihmiset eivät osta tuntemattomilta

Tutkimusten mukaan (Nielsenyli 90 % ostaa suositusten perusteella. Jos sinua ei tunnisteta, on myynnin onnistuminen haastavaa. Jos sinulla taas on brändi jota hyödynnät mm. kotisivuillasi, somessa ja muussa mainonnassasi, jää se potentiaalisten + nykyisten asiakkaittesi mieleen ja keräät näin selkeää uskottavuutta. Kun tuotteesi ja brändisi on kunnossa, kehuu asiakkaasi sinua muillekin.

Kotisivujen ulkonäkö ja toiminnallisuudet vaikuttavat myös suoraan niiden löydettävyyteen. Jos kotisivusi ovat rumat ja hankalat käyttää, lähtevät ihmiset sieltä nopeasti pois ja Google huomioi nopeasti tämän. Googlen silmissä sivusi eivät enää palvele käyttäjiään (miksi muuten ihmiset lähtisivät kotisivuilta nopeasti pois) ja se alkaakin tarjoamaan kilpailijoidesi sivuja hakutuloksissaan.

Uskothan minuun, uskothan?

Huonot kotisivut ja verkkokaupat syövät uskottavuuttasi. Nykyisin törmäämme myös sivustoihin, joiden tarkoitus on vain saada meiltä jotain tietoa, jota mahdollisesti sitten väärin käytetään. Siksi varsinkin harvemmin nettiä käyttävät ihmiset ovat epäileväisiä ja mahdollisesti jopa pelkäävät käyttää palveluitasi, mikäli kotisivusi ja varsinkin verkkokauppasi ei ole kunnossa. Siksi kannattaa panostaa kotisivujesi ja verkkokauppasi visuaaliseen suunnitteluun sekä niiden käytettävyyteen.

Jos et ole netissä, et ole olemassa

Fakta on, että yritys tarvitsee kotisivut. Ihmiset hakevat kotisivuiltasi tietoa niin tuotteistasi kuin palveluistasi ja juuri siellä tehdään myös ostopäätökset. Varsinkin nuoremmat sukupolvet käyttävät kotisivujasi ahkeraan. On myös tärkeää pitää kotisivut ajan tasalla, Google mm. ei enää edes kunnolla näytä liian vanhoja ns. ei responsiivisia kotisivuja.

Pidä myös ulkonäön ja käytettävyyden lisäksi sisältösi kunnossa. Anna vastauksia potentiaalisten asiakkaittesi kysymyksiin, älä jätä heitä ihmettelemään. Koska kilpailijasi, ainakin jo suurin osa heistä, varmasti kertoo vastaukset ja poimii näin heidät asiakkaakseen.

Ilmainen konsultaatio

Varaa meiltä 15 minuutin konsultaatio, jossa käymme yhdessä läpi yrityksesi kotisivujen toimivuutta ja kerromme sinulle konkreettisia parannusehdotuksia. Konsultaatio ei sido sinua mihinkään ja se on täysin ilmainen. Saat meiltä myös alustavan tarjouksen kotisivujesi uusimiseen. Järjestämme konsultaatiot joko sähköpostilla, puhelimella tai esim. Meetin kautta.

Laita meille sähköpostia osoitteeseen: info@katica.fi, niin sovitaan aika sivustosi läpikäynnille.

P.S. Meiltä myös brändäykset!

Katy Tuupanen – Founder, AD, UI/UX-designer

Olen Digitoimisto Katican perustaja, AD ja UI/UX-suunnittelija. Vastaa mm. verkkosivujen sekä -kauppojen UI/UX-suunnittelusta + toteutuksesta yli 2000 jo toteutuneen sivuston kokemuksella. Ennen omaa yritystä olen toiminut erilaisissa yrityksissä mm. kouluttajana, tiiminvetäjänä + UI/UX-suunnittelijana.

Jaa kirjoituksiamme

Kiitos jos jaat kirjoituksiamme eteenpäin.

Digitoimisto Katican

Blogikirjoitukset

Miten tehdään hyvät kotisivut?

Miten tehdään hyvät kotisivut?

Hyvät kotisivut tässä yhteydessä tarkoittavat kotisivuja, joista on oikeasti yrityksellesi hyötyä. Jotta voit saada kotisivuistasi hyötyä, tarvitset asiakkaita sivustollesi, sekä uusia että vanhoja. Uusia kosiskellaan

Lue lisää »

Hakukoneoptimoinnin alkeet

Hakukoneoptimoinnista puhutaan paljon ja netistä löytyvä ohjeviidakko on runsas. Totta toki onkin, että monet asia vaikuttavat sivustosi näkyvyyteen, ja Googlen muutellessa algoritmejaan vielä säännöllisesti, on

Lue lisää »