kampanjasivun-toteutus

Kampanjasivun toteutus

Kampanjasivun (ländärin, landing pagen) käyttö sopii mm. tuotelanseerauksiin. Kampanjasivun etu tavallisiin verkkosivuihin on juuri se, että se voidaan räätälöidä tarkasti esim. yhdelle tuotteelle tai palvelulle. Tutkitaanpa hieman, mistä hyvä kampanjasivu sitten rakentuu.

Hyvät kampanjasivut

  1. Älä ahnehdi
    Hyvät kampanjasivut tarjoavat vain yhden palvelun tai tuotteen. Liian monen tuotteen tai palvelun tarjoaminen vaikeuttaa kampanjan onnistumista ja laskee konversioita. Muista myös, että tarjoat jotain hyödyllistä. Sivun tarkoitus ei ole esim. pelkästään kertoa yrityksesi toiminnasta).

  2. Pidä lupauksesi
    Kampanjasivun tulee pitää lupauksensa ja tarjota sitä, mitä olet mainoksessasi luvannut. Jos vaikka lupaat mainoksessasi myydä koirien remmejä, niin niitä käyttäjät odottavat löytävänsä, kun saapuvat sivullesi. Jos näin ei ole, menetät taatusti useammat potentiaaliset asiakkaat. Kiteytä tärkein sanomasi heti otsikkoon sekä tekstin alkuun.

  3. Pidä fokus
    Mikä ikinä kampanjasivun tavoite onkaan (tilaus, ilmoittautuminen jne.), niin rakenna koko sivusi tukemaan sitä. Älä käytä liikaa visuaalisia elementtejä, jotka estävät keskittymistä konversioon. Tee tilaamisesta, ilmoittautumisesta, ajanvarauksesta tms. helppoa ja nopeaa.

  4. Kehoita toimimaan!
    Todennäköisesti kävijät eivät enää toista kertaa palaa sivullesi, joten luo heille tunne, että nyt kannattaa toimia (tarjous on voimassa vain tietyn ajan tai tapahtumaan mahtuu vain tietty määrä osallistujia jne.).

  5. Kerro hyödyt
    Listaa lyhyesti tärkeimmät hyödyt tuotteestasi tai palvelustasi. Hyvät kampanjasivut ratkovat ongelmia!

  6. Kuvat ja videot
    Hyvä kuva puhuu enemmän kun tuhat sanaa. Panosta siis sivustosi kuvaan/kuviin. Käytä aina videota, jos semmoinen on saatavilla. Videot nostattavat konversiota huomattavasti.

  7. Herätä luottamusta
    Jos käytössäni on nykyisten asiakkaittesi suosituksia tai tutkimustuloksia tuotteesta, käytä niitä hyödyksi. Suosituksia voi myös aina pyytää.

  8. Vaihtoehto
    Jos asiakas ei ole vielä valmis ostopäätökseen/ilmoittautumiseen, niin anna heille mahdollisuus pyytää lisätietoja tai vaikkapa ladata esite. Sijoita tämä vaihtoehto kuitenkin sivun alareunaan vähemmän näkyvälle paikalle.

  9. Sosiaalinen media
    Anna kävijöille mahdollisuus jakaa hyvän kampanjasivusi sisältöä myös sosiaalisissa medioissa. Sehän on ilmaista mainosta, kelpaa varmasti kenelle vaan.

  10. Onnistuitko?
    Seuraa miten kampanjasivut toimivat (kävijäseuranta, A/B-testaus jne.).

Katy Tuupanen – Founder, AD, UI/UX-designer

Olen Digitoimisto Katican perustaja, AD ja UI/UX-suunnittelija. Vastaa mm. verkkosivujen sekä -kauppojen UI/UX-suunnittelusta + toteutuksesta yli 2000 jo toteutuneen sivuston kokemuksella. Ennen omaa yritystä olen toiminut erilaisissa yrityksissä mm. kouluttajana, tiiminvetäjänä + UI/UX-suunnittelijana.

Jaa kirjoituksiamme

Kiitos jos jaat kirjoituksiamme eteenpäin.

Digitoimisto Katican

Blogikirjoitukset

Miten tehdään hyvät kotisivut?

Miten tehdään hyvät kotisivut?

Hyvät kotisivut tässä yhteydessä tarkoittavat kotisivuja, joista on oikeasti yrityksellesi hyötyä. Jotta voit saada kotisivuistasi hyötyä, tarvitset asiakkaita sivustollesi, sekä uusia että vanhoja. Uusia kosiskellaan

Lue lisää »

Hakukoneoptimoinnin alkeet

Hakukoneoptimoinnista puhutaan paljon ja netistä löytyvä ohjeviidakko on runsas. Totta toki onkin, että monet asia vaikuttavat sivustosi näkyvyyteen, ja Googlen muutellessa algoritmejaan vielä säännöllisesti, on

Lue lisää »