Verkkokauppa on täynnä pieniä valintoja, jotka vaikuttavat suoraan siihen, ostos päätyykö kassalle vai hylkyyn. Yksi niistä on maksutavat.
Tässä blogissa käymme läpi:
Spoileri: mitä enemmän vaihtoehtoja, sitä pienempi ostoskorin hylkäysprosentti.
– Nopeaa, helppoa, toimii etenkin mobiilikäytössä.
– Ehdoton perusvaihtoehto – asiakkaat olettavat tämän olevan tarjolla.
– Suomalaiset rakastavat verkkopankkejaan. Suora maksu tililtä on yhä monelle ykkönen.
– Erityisesti isommissa ostoksissa tämä madaltaa oston kynnystä. “Maksa myöhemmin” -vaihtoehto tuo vapautta.
– Jos palvelet yrityksiä, tee tilaamisesta helppoa heillekin. Selkeä PDF-lasku on monelle tärkein “maksutapa”.
Maksutavat ovat osa brändiäsi. Ne eivät ole pelkkä tekninen ratkaisu, vaan viesti asiakkaalle: ”Me ymmärrämme sinua.”
Yhdessä tutkimuksessa jopa 60 % asiakkaista kertoi jättäneensä ostoksen tekemättä, koska maksutapa ei ollut mieleinen. Älä anna tämän tapahtua omassa kaupassasi.
Maksutavat eivät ole pelkkä tekninen yksityiskohta – ne ovat aktiivinen osa asiakaskokemusta ja ostoprosessia.
Tarjoa useita maksutapoja. Tee maksamisesta helppoa, turvallista ja tuttua.
Asiakkaasi kiittävät – ja konversioprosentti kiittää mukana.
Piditkö lukemastasi? Tilaa Katican uutiskirje, niin saat kerran viikossa tuoreita vinkkejä ja ajankohtaisia uutisia digitaalisen markkinoinnin maailmasta suoraan sähköpostiisi! Liity mukaan ja pysy askeleen edellä kilpailijoita.
Voit tilata, pyytää tarjouksen tai kysellä lisää palveluistamme alla olevan lomakkeen kautta.
"*" näyttää pakolliset kentät
Y-tunnus: 3171430-5
Tietosuojaseloste/Evästeet